– „Realizacja wymagała sporego nakładu czasu i pracy, a także sporej ilości zdjęć, ale potem już było „z górki” – mówi mieszkaniec Lublińca, któremu w stworzeniu wideo pomogła żona. https://www.ikea.com/pl/pl/stores/katowice
Dzieci i zwierzęta wśród głównych bohaterów
Ponad 400 zgłoszeń wpłynęło na urodzinowy konkurs zorganizowany przez sklep IKEA w Katowicach. Zadaniem było przygotowanie pracy konkursowej na temat „Jak sklep IKEA pomógł zmienić Twoje życie na lepsze”. Najlepszy okazał się Pan Paweł z Lublińca. W nagrodę otrzymał kartę upominkową IKEA na urządzenie kuchni o wartości 20 000 zł. A tą – podobnie jak pozostali Klienci – będzie mógł zaprojektować, korzystając z usługi zdalnego projektanta. Warto skorzystać z takiej możliwość, bo do 20 grudnia br. trwa promocja – każde 1000 zł wydane na zakup kuchni lub sprzętu AGD to dodatkowe 100 zł rabatu na kolejne zakupy.
Dwuminutowy materiał wideo pokazujący scenki z codziennego życia, inspirowane codziennym korzystaniem z produktów IKEA, a wszystko to wykonane techniką fotografii poklatkowej oraz time laps – to pomysł, jaki Pan Paweł, postanowił wykorzystać przy tworzeniu pracy na konkurs organizowany przez IKEA Katowice z okazji 20-tych urodzin sklepu. Jego praca zdobyła największe uznanie.
– „Realizacja wymagała sporego nakładu czasu i pracy, a także sporej ilości zdjęć, ale potem już było „z górki” – mówi mieszkaniec Lublińca, któremu w stworzeniu wideo pomogła żona. – „Cenimy IKEA za genialność prostoty, którą oferuje. Spośród produktów szczególnie cenimy sobie komplet lamp RANARP, ilustracje w ramkach HOVSTA, które razem ze złotą półką SVENSHULT zdobią jedną ze ścian w naszym domu. Z praktycznych rozwiązań bardzo użytecznymi okazały się zasłony zaciemniające MAJGULL!” – opowiada zwycięzca.
Na konkurs wpłynęło ok. 430 zgłoszeń z całego województwa śląskiego.
– „Jesteśmy pod wrażeniem odzewu, a także kreatywności naszych Klientów. Wybór nie był łatwy. Wśród prac dominowały te stworzone przez osoby, którym IKEA towarzyszyła przy urządzeniu pierwszych, własnych mieszkań. Wielu Klientów pokazywało, jak dorastało razem z naszym sklepem. Obok głównych bohaterów – co ciekawe w takim samym stopniu były to kobiety, jak i mężczyźni – i produktów, jakie oferujemy, w materiałach bardzo często pojawiały się także dzieci i zwierzęta – mówi Monika Kosakiewicz-Komasara, kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu/zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach.
Konkurs stał się okazją do garści wspomnień związanych ze sklepem, który mieszkańcy województwa śląskiego pokochali od razu.
– „Moja pierwsza wizyta w IKEA miała miejsce ok. 10 lat temu. Pamiętam, że w tamtym czasie kojarzyła mi się ona przede wszystkim z jej małymi drewnianymi ołówkami i zadowalającym wachlarzem możliwości w przyzwoitej, jak na początkującego studenta, cenie. A kupiłem… biurowy kosz na śmieci”- wspomina Pan Paweł. – „Pamiętam, jak pojechałam autobusem kupić sobie stolik LACK. Płaski karton, niewielkie gabaryty, myślałem, że „nie będzie problemu” z transportem. Na miejscu okazało się, że wymarzonego turkusu już nie ma, ale pomocny pan z obsługi pozwolił kupić stolik z ekspozycji. Niestety dostałam go już skręconego, jakoś nie przyszło mi do głowy odkręcić mu nogi, więc powrót ze sklepu autobusem był raczej z serii tych obciachowych. Ale dzięki temu rzeczywiście pamiętam pierwszy zakup w IKEA” – opowiada Pani Karolina z Jaworzna, która w urodzinowym konkursie zdobyła drugie miejsce. – „Pomysł na realizację materiału konkursowego przyszedł mi do głowy od razu. Chciałam pokazać na filmie, jak IKEA wpływała na moje życie przez te 20 lat” – dodaje Pani Beata z miejscowości Łęg, która zajęła trzecie miejsce.
Nagrodzeni (dla zwycięzcy to kartę upominkową IKEA na urządzenie kuchni o wartości 20 000 zł, zdobywca drugiego miejsca otrzymał kartę podarunkowa IKEA o wartości 10 000 zł, a trzeciego o wartości 5 000 zł) będą mogli zrealizować swoje marzenia, związane z urządzaniem, nie wychodząc z domu i zrobić zakupy na IKEA.pl lub korzystając z mobilnej Aplikacji IKEA. Co więcej, kupujący kuchnię mogą zaprojektować ją samodzielnie na stronie planowaniekuchni.ikea.pl lub w szkicowniku, a także skorzystać ze wsparcia zdalnego projektanta. Warto wybrać taką możliwość, bo do 20 grudnia trwa promocja – każde 1000 zł wydane na zakup kuchni lub sprzętu AGD to dodatkowe 100 zł rabatu na kolejne zakupy.
-„Sklep IKEA w Katowicach już od 20 lat cieszy się popularnością wśród mieszkańców województwa śląskiego. Stale rośnie także liczba klubowiczów IKEA Family. Kolejne pokolenia decydują się na urządzanie swoich pierwszych mieszkań lub domów produktami z oferty IKEA. Inni regularnie do nas wracają, zmieniając aranżacje swoich czterech kątów. Wśród najcześciej kupowanych produktów są m.in. szafy PAX czy kuchnie METOD z 25-letnią gwarancją. Ostatnie dwie dekady to czas zmian nie tylko w sklepie (chociażby poprzez jego rozbudowę o magazyn zewnętrzny), ale także zwyczajów zakupowych klientów, którzy coraz częściej zakupy robią z wykorzystaniem narzędzi online. W czasie pandemii koronawirusa ta forma stała się jeszcze bardziej popularna” – mówi Monika Kosakiewicz-Komasara.
W 2020 roku IKEA w Katowicach*, jako pierwsza w Polsce, zainicjowała usługę „Zamów i Odbierz” drive thru, dzięki której Klienci mogą zamówić zakupy poprzez www i odebrać je w sklepie. Realizację marzeń o pięknym, funkcjonalnym i zrównoważonym domu z ułatwionym odbiorem zamówionych produktów mogą również korzystać mieszkańcy Gliwic, Częstochowy oraz Bielska-Białej, w których to miastach zostały uruchomiono Punkty Odbioru Zamówień IKEA. Natomiast mieszkańcy Rybnika mogą korzystać ze – wzorowanego na IKEA NEAR YOU w Danii – Mobilnego Punktu Odbioru Zamówień IKEA, gdzie towar odbierany jest przez Klienta bezpośrednio z parkingu galerii handlowej.
– Zależy nam na budowaniu bliskości marki z konsumentami, nie tylko w najbliższym obszarze naszego sklepu a w całym województwie śląskim. Stąd decyzja o uruchomieniu nowych punktów. Taką opcję można wybrać po dokonaniu zakupów na stronie internetowej. Koszt tej usługi to 29 zł bez względu na wielkość zamówienia. Klient może kupić na przykład sam materac, ale też na przykład kuchnię i zapłaci tę samą cenę – 29 zł właśnie. Inaczej jest w przypadku dostarczenia produktu bezpośrednio do domu, kiedy to cena uzależniona jest od wielkości paczki – podkreśla kierownik ds. klienta biznesowego, lokalnego marketingu / zrównoważonego rozwoju IKEA w Katowicach. – Odpowiadając na oczekiwania Klientów IKEA w połowie listopada br. wprowadziła również nową usługę “Dostawa do Paczkomatów”. Klienci kupujący produkty na stronie IKEA.pl mogą wybrać jeden z ponad 9 tysięcy Paczkomatów InPost w całej Polsce, do których trafi zamówienie – dodaje Monika Kosakiewicz-Komasara.
Te działania wpisują się w wartości i wizję IKEA, którą jest tworzenie lepszych warunków życia dla wielu ludzi. Od lat nieprzerwanie z dbałością o zrównoważony rozwój.
Zwycięskie filmy można zobaczyć na stronie IKEA: