Firma forBET dalej będzie pojawiać się w nazwie klubu Włókniarz Częstochowa w sezonie 2019. Taką informację podano na konferencji prasowej, która miała miejsce w środę (12 grudnia) w siedzibie firmy Sorting Group Poland (SGP) przy al. Legionów 92 w Częstochowie.
Podczas spotkania z przedstawicielami mediów podano również nazwę sponsora strategicznego. Będzie nim firma Zielona-Energia.com. Ponadto przez kolejne trzy lata w nazwie stadionu „Arena Częstochowa” przy Olsztyńskiej pozostanie przedsiębiorstwo SGP.
– Udało nam się ostatecznie porozumieć, dobić wszelkich targów. Podpisaliśmy więc umowę, na sezon 2019, z naszym dotychczasowym sponsorem tytularnym, czyli firmą forBET. Jest to dla nas bardzo ważne. Świadczy to bowiem zarówno o stabilizacji klubu, jak i zaufaniu firmy do klubu. A to niewątpliwie jest bardzo istotne w światku sportowym. Obserwują to inni sponsorzy, którzy widzą, że sytuacja w klubie jest w jak najlepszym porządku – mówi o kontynuowaniu współpracy z Zakładami Bukmacherskimi forBET prezes Włókniarza, Michał Świącik – Można rzec, że tę firmę zaraziliśmy żużlem – kontynuuje szef częstochowskiego klubu. Warto zaznaczyć, że współpraca między Włókniarzem a forBETem trwa od sezonu 2017.
– Przed nami trzeci sezon z Włókniarzem; drugi jako sponsor tytularny. To chyba najlepiej świadczy o tym jak bardzo sobie cenimy współpracę z częstochowskim klubem. – uważa Paweł Majewski, dyrektor ds. marketingu forBET – Od samego początku działalności naszej firmy, która trwa mniej więcej 2,5 roku, angażujemy się mocno w sport. Doszliśmy jednak do wniosku, że będzie dla nas lepiej skupić na jednym klubie, z którym najlepiej nam się współpracuje. Stąd w 2019 roku będziemy współdziałać jedynie z Włókniarzem. Dla nas, oprócz dobrej współpracy z klubem czy zawodnikami, ważne jest budowanie relacji z kibicami. Z myślą o nich przygotujemy strefy kibica, gdzie przed meczami będą mieli okazję wziąć udział w konkursach, w których do wygrania będą ciekawe nagrody.
Świącik wyraził także wdzięczność prezesowi SGP Mariuszowi Puto za ponowne objęcie sponsoringu nad „Areną Częstochowa”. Sam Puto nie krył satysfakcji z tego faktu. – Z Włókniarzem partnerami jesteśmy od wielu lat. Sporo o sobie wiemy. Oprócz podpisania trzyletniej umowy obiecaliśmy ufundowanie telebimu po drugiej stronie korony stadionu. Obiecaliśmy to przede wszystkim kibicom – mówił Puto. Współpraca ma zostać poszerzona m.in. o działania marketingowe. Planowana jest inwestycja w nowe nośniki informacyjno-reklamowe na stadionie
Istotnym punktem konferencji było przedstawienie nowego sponsora strategicznego, firmy Zielona-Energia.com, zajmującej się instalacjami fotowoltaicznymi od sześciu lat. Jej systemy, zapewniające darmową i czystą energię, mają zostać wprowadzone na „SGP Arenie Częstochowa” w ciągu najbliższych tygodni lub miesięcy. Jako ciekawostkę możemy podać fakt, że stadion przy Olsztyńskiej ma być pierwszym obiektem żużlowym w Polsce, wyposażonym w tego rodzaju system. Przedsiębiorstwo zobowiązało się do pomocy klubu w celu znalezienia nowych darczyńców, działających na rynku odnawialnych źródeł energii. W zamierzeniach Zielonej Energii jest również zainwestowanie w miniżużlową sekcję Lwiątka Częstochowa i miniżużlowy stadion przy ul. Brzegowej. – Z Włókniarzem łączą nas dwie rzeczy; barwy, bo też mamy biało-zielone, i dobra atmosfera. My o dobrą atmosferę walczymy, a Michał Świącik ma już ją na stadionie i w klubie – stwierdza współwłaściciel firmy, Michał Klimczyk – Kiedyś mogłem pomóc klubowi jedynie przyprowadzając sponsora, czy prowadząc jakąś akcję marketingową. Po wielu latach, razem z moim wspólnikiem Łukaszem Fonfarą, udało nam się naszą firmę rozwinąć do takiego stopnia, że w tym momencie możemy materialnie przyczynić się do dalszego rozwoju Włókniarza. Profesjonalizm klubu zachęcił nas do tego, żebyśmy zainwestowali w niego swoje środki.
NORG, Fot. Grzegorz Przygodziński