Siódma edycja budżetu obywatelskiego przebiegła w trybie online


Podczas wysłuchania publicznego przedstawiono statystyki odpowiedzi, jakich udzielono na pytania zamknięte ankiety oraz uwagi i sugestie zgłoszone w ramach pytań otwartych. Uwagi dotyczyły całego spektrum spraw związanych z procedurą BO – zakresu bądź tematyki projektów zadań, kryteriów ich weryfikacji, samego głosowania, podziału środków finansowych czy realizacji projektów zadań. Pojawiły się też np. kwestie dublowania projektów czy ogólnodostępności zrealizowanych zadań na terenach obiektów będących w czyimś zarządzie.

7. edycja BO była pierwszą przeprowadzoną w całości online – wymusiły to względy bezpieczeństwa spowodowane pandemią. O tym, na co przeznaczyć łącznie niemal 9,5 mln zł, współdecydowało 24,5 tys. osób, o ok. 5 tys. więcej niż w zeszłym roku.

Zgłoszona liczba pomysłów w dużej większości miała charakter ekologiczny. Były też propozycje związane pandemicznymi wyzwaniami i trudnościami. Przekonywanie innych do poparcia konkretnych pomysłów odbywało się głównie poprzez media społecznościowe. Jak stwierdza biuro obsługi BO, platforma internetowa świetnie się sprawdziła – jej prosta obsługa, przejrzysty układ i minimum wymaganych danych sprawiły, że nie było mowy o żadnym wykluczeniu spowodowanym wyłącznie elektroniczną formą udziału. Nie trzeba było nawet korzystać z poczty elektronicznej – wystarczył telefon i możliwość skorzystania z internetu.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *