Coraz więcej przedsiębiorców wierzy w moc etykiety, traktując ją jako coś więcej niż tylko znakowanie produktu. Niepozorna naklejka może bowiem stanowić istotne narzędzie komunikacji, które pozwala budować relację z klientami, a także przekazywać jej wartości.
Etykieta nierzadko podkreśla unikalne cechy danej firmy, a jej głównym celem jest wywołanie u potencjalnego klienta emocji, które skłoniłyby go do zakupu. Eksperci są zgodni: etykieta stanowi element doświadczeń klienta już od momentu, kiedy ten zauważa dany produkt na półce. Jednocześnie odgrywa ona kluczową rolę w całym procesie zakupowym, dostarczając konsumentowi niezbędnych informacji. Wiele badań przeprowadzanych między innymi przez psychologów ukazuje, że wiele elementów graficznych umieszczanych na etykietach może wywołać różne reakcje emocjonalne u konsumentów – podobnie zresztą jak dobór kolorów, kształtów i fontów. W świecie, gdzie pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, warto znać konkretne strategie i wskazówki dotyczące nowoczesnego podejścia do projektowania etykiet.
Co charakteryzuje nowoczesne etykiety produktowe?
Współczesne projektowanie etykiet przebiega w oparciu o starannie przemyślaną strategię brandingową. Oznakowanie powinno swoim designem przekazywać wartości marki, dlatego jego poszczególne elementy nie powinny być przypadkowe. Mowa tutaj między innymi o wykorzystaniu określonych kolorów, kształtów, a także czcionek powiązanych z marką, a także użyciu jasnych, atrakcyjnych grafik, które mają na celu przyciągnięcie spojrzeń konsumentów. Od etykiety wymaga się, aby była spójna z wizerunkiem marki – co oznacza, że gdy firma produkująca dane towary na ogół kojarzona jest z luksusem oraz elegancją, etykieta powinna stanowić tego odzwierciedlenie, będąc obfitą w zdobienia, a przy tym zaprojektowaną z myślą o nadaniu produktowi prestiżowego wyglądu. Coraz częściej producenci odchodzą od maksymalizmu na rzecz minimalizmu i elegancji – widać to zwłaszcza w produktach kosmetycznych, których etykiety charakteryzują się prostymi kształtami, a także ograniczoną paletą kolorów, mającą sugerować wysoką jakość. Tworząc etykiety, przedsiębiorcy często nawiązują współpracę z profesjonalnymi drukarniami. Obecni tam eksperci są w pełni zaznajomieni z obowiązującymi trendami, a także dysponują szeroką wiedzą na temat poligrafii w kontekście tworzenia wyjątkowych etykiet produktowych. Przykład stanowi między innymi drukarnia ETYKAT, która na swojej stronie – https://www.etykat.pl/ – prezentuje szereg rozwiązań dotyczących produkcji etykiet samoprzylepnych. Dobrze zaprojektowana etykieta jest w stanie przynieść naprawdę wiele korzyści, między innymi stanowiąc skuteczne narzędzie komunikacji.
Etykieta jako klucz do nawiązania relacji z klientem
Etykieta pomaga w przekazaniu najważniejszych informacji o produkcie: jego składnikach, korzyściach zdrowotnych, sposobie użycia, a także wartościach oraz samej misji marki. Za jedno z najpotężniejszych narzędzi, które wykorzystywane jest w procesie projektowania i produkcji etykiety, uważa się storytelling. Poprzez opowieść o historii marki, firma jest w stanie zbudować z klientem nierozerwalną więź – wielu konsumentów ceni sobie produkty tych przedsiębiorców, którzy istnieją na rynku już od jakiegoś czasu, gdyż kojarzą im się one z tradycją kontynuowaną latami. Coraz częściej uwaga konsumentów kierowana jest także na kwestie ekologii; marki decydują się na wprowadzanie ekologicznych etykiet, tym sposobem dając klientom informację, że los planety nie jest im obojętny. Holistyczne podejście do tworzenia etykiet, z uwzględnieniem wszystkich aspektów przedstawionych powyżej, jest dziś uznawane za najbardziej skuteczne. Każdy ma szansę wyróżnić swój produkt na tle reszty, decydując się na inwestycję w profesjonalny druk etykiet – tym samym czyniąc je jedynymi w swoim rodzaju.
Materiał Partnera
3 komentarzy
Też tak uważam, że to fajny sposób
Tak etykiety to genialny sposób na zwiększenie sprzedaży.
To marketing na wysokim poziomie, działa na podświadomość