Wieloletnia urzędniczka wysokiego szczebla w Urzędzie Miasta Częstochowy – Wanda Kukla – na emeryturę przeszła w 2008 roku. Sześć lat później, na początku 2014 r., miała wielki „come back”. Krzysztof Matyjaszczyk mianował ją wiceprezydentem Częstochowy. Z końcem roku 2014 ponownie została emerytką, a już w styczniu 2015 roku objęła funkcję dyrektora generalnego Urzędu miasta Częstochowy.
Urzędniczą karierę zawodową Wanda Kukla zakończyła jako skarbnik urzędu (funkcję tę pełniła w latach 1999-2008). Żegnał ją prezydent Tadeusz Wrona. Sześć lat później na stanowisko czwartego wiceprezydenta Częstochowy powołał ją prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. Pełniła nadzór nad Wydziałami Mienia i Nadzoru Właścicielskiego; Geodezji i Kartografii, Komunalnego, Funduszy Europejskich i Rozwoju. Pod koniec ubiegłego roku po raz wtóry doczekała się emerytury. Zwolniła tym samym miejsce dla Krzysztofa Łozińskiego z PO – tym aktem SLD wywiązało się z sojuszu z PO, zawiązanego przed drugą turą wyborów na prezydenta.
Wanda Kukla zbyt długo nie odpoczywała. Od 21 stycznia 2015 r. zostaje ponownie ważną personą w magistracie. Obejmuje obowiązki dyrektora generalnego Urzędu Miasta Częstochowy. Dotychczasowy p.o. dyrektora generalnego Piotr Gerasch przechodzi na p.o. naczelnika Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego UM.
Jak przekazuje biuro prasowe Urzędu Miasta, prezydent Matyjaszczyk nie może rozstać się z Wandą Kuklą, ponieważ niezwykle ceni jej doświadczenie. Jeszcze zanim została wiceprezydentem, w latach 2011-2013 doradzała mu w sprawach gospodarczych i współtworzyła ze środowiskiem gospodarczym „Program wspierania przedsiębiorczości i tworzenia nowych miejsc pracy w Częstochowie na lata 2013-2018″. Na dzisiaj efekty programu nie powalają na kolana. Miejsc pracy w Częstochowie zamiast przybywać – ubywa. Ubywa też coraz więcej młodych ludzi, którzy za chlebem emigrują do innych miast w Polsce i za granicę.
Stanowisko dyrektora Urzędu w 2005 roku utworzył prezydent Tadeusz Wrona, a to na potrzebę zatrudnienia swojej wieloletniej prawej ręki – Anny Pawłowskiej. Nie udało się bowiem, mimo kilkakrotnych prób, obsadzić jej na stanowisku sekretarza Urzędu. Funkcję tę Rada Miasta konsekwentnie powierzała Pawłowi Klimkowi. Gdy ten wyjeżdża robić karierę w Brukseli, stanowisko sekretarza pozostaje nie obsadzone, obowiązki spadają na dyrektor Pawłowską. Z chwilą wejścia w życie nowej ustawy o samorządach, prezydent Wrona uzyskuje możliwość powoływania sekretarza. Natychmiast korzysta z tych uprawnień i Annę Pawłowską mianuje sekretarzem. Jej zakresie obowiązków pozostaje bez zmian – nadal wypełnia zadania i sekretarza, i dyrektora Urzędu.
Funkcja dyrektora Urzędu, ale już z przydomkiem „generalny” powraca w 2009 roku, gdy obowiązki prezydenta pełni Piotr Kurpios. Dyrektorowanie powierza Jarosławowi Wydmuchowi, który wcześniej praktykował jako dyrektor Cmentarza Komunalnego.
Gdy w 2010 roku przychodzi Krzysztof Matyjaszczyk dyrektorem generalnym zostaje znowu Paweł Klimek. Matyjaszczyk pozostawia Annę Pawłowską na stanowisku sekretarza (jest w emerytalnym wieku ochronnym), ale ujmuje jej kompetencje, oferując nadzór nad Urzędem Stanu Cywilnego i e-usługami. W 2014 roku Klimek rezygnuje z funkcji dyrektora i p.o. zostaje Piotr Gerasch, absolwent politologii i nauk społecznych na Uniwersytecie Szczecińskim. W Urzędzie Miasta Częstochowy pracuje on od grudnia 2005 roku, szybko pokonuje kolejne szczeble drabiny administracyjnej. Z urzędnika referatu nadzoru Wydziału Organizacyjnego (obecnie Nadzoru i Administracji), awansuje na kierownika Biura Obsługi Interesanta, potem p.o. naczelnika Wydziału Nadzoru i Administracji (2013 r.). Od marca 2014 roku pełni obowiązki dyrektora generalnego Urzędu Miasta. Od 21 stycznia 2015 r. jest p.o. naczelnika Wydziału Mienia i Nadzoru Właścicielskiego UM.