Projekt „Cztery Pory Roku Na Jurze”, którego koordynatorem jest Tomasz Barczyński ma przyczynić się do promocji Częstochowy. – Nasze miasto jest atrakcyjne dla turystów, trzeba ich tylko o tym poinformować – mówili podczas konferencji Teresa Kaczor, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i prezydent Tadeusz Wrona.
Projekt Barczyńskiego będzie polegać na reklamowaniu naszego regionu na lotniskach w siedmiu miastach. To – jak zamierzają pomysłodawcy – ma Częstochową zainteresować turystów z zagranicy. – Jest to ogromne przedsięwzięcie, którego całkowity koszt wyniesie 835 tys. zł. z czego 85 procent stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej pozostała kwota, to wkłady własne – mówi Kaczor. Poza tym w całej Polsce będą umieszczone plakaty, bilbordy, foldery promujące nasze miasto. Do akcji przyłączyły się także media oraz krzyżówki Technopol. Całkowitą nowością w Częstochowie będą elektroniczne pojazdy elektryczne z przewodnikiem audio, które ułatwią turystom zwiedzanie. Jest to prywatne przedsięwzięcie Dariusza Jeża. – Wzorujemy się na Gdańsku i Krakowie, podobnie jak oni zaczniemy od dwóch takich pojazdów, jednak mamy nadzieję, że za jakiś czas ta liczba wzrośnie – mówi Jeż.
Marietta Mateja