Produkcja i dostawa nowych tramwajów dla Częstochowy (koszt ok. 90 mln zł brutto) to jeden z dwóch elementów największego w historii MPK projektu tramwajowego. Drugą częścią tego gigantycznego przedsięwzięcia jest budowa nowej linii w starym śladzie między Rakowem a Północą (koszt ok. 114 mln zł). Łącznie 204 mln zł ze 144 milionami unijnego dofinansowania.
Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” jest jednym z największych tego typu zakupów taborowych w historii miasta. Pozwoli to na największą od dekad modernizację floty tramwajów. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie. Pod względem technicznym i funkcjonalnym będą to pojazdy światowej klasy.
Produkcja i dostawa nowych tramwajów dla Częstochowy (koszt ok. 90 mln zł brutto) to jeden z dwóch elementów największego w historii MPK projektu tramwajowego. Drugą częścią tego gigantycznego przedsięwzięcia jest budowa nowej linii w starym śladzie między Rakowem a Północą (koszt ok. 114 mln zł). Łącznie 204 mln zł ze 144 milionami unijnego dofinansowania.