Rośnie zainteresowanie Polaków elektromobilnością, a paliwa alternatywne są coraz popularniejszym tematem w polskich mediach – wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
Elektromobilność w Polsce cieszy się coraz większą popularnością. Kierowcy, wraz z postępującym upowszechnieniem tej technologii, są coraz bardziej zainteresowani pojazdami napędzanymi energią elektryczną. Zmianie ulega także podejście firm do elektromobilności i paliw alternatywnych, które w niskiej emisji upatrują przyszłość transportu, licząc nie tylko na korzyści środowiskowe, ale i ekonomiczne. Wszystko to sprawia, że temat jest coraz częściej obecny w mediach.
Press-Service Monitoring Mediów sprawdził dla Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), jak często pisało i mówiło się o elektromobilności i gazomobilności w 2017 r., względem roku 2016. Wzrosty cytowalności są imponujące. Hasło “elektromobilność” w 2016 roku pojawiło się w polskich mediach ponad 4 tysiące razy. W 2017 roku już 20 tysięcy! Odnotowano wzrost o 367 proc. Podobnie z hasłem “samochody elektryczne” – 14 tys. publikacji w 2016 roku względem 31 tys. w 2017 roku, co daje wzrost o 120 proc. Rekordowy wzrost zanotowało hasło „gazomobilność”. W 2016 roku Press-Service Monitoring Mediów odnotował jedną publikację w tym zakresie, a w 2017 r. już 256. To wzrost o 25,5 tys. procent! Wzrosła także cytowalność haseł „CNG” i „LNG”.
– Miniony rok to przede wszystkim intensywne prace nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Debata w tym zakresie toczyła się w dużej mierze na łamach mediów. Elektromobilność gościła także na większości kongresów i konferencji branżowych. Dla PSPA, organizacji, która aktywnie uczestniczy w rozwoju rynku paliw alternatywnych w Polsce, to powód do zadowolenia. Im więcej będzie się mówić o elektromobilności, tym większa będzie świadomość społeczna w tym zakresie – uważa Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Stowarzyszenie ma swój wkład w popularyzację elektromobilności w Polsce. W okresie maj – grudzień 2017 r., gdy hasło „elektromobilność” w mediach pojawiło się łącznie 14 394 razy, nazwa „Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA)” została wymieniona 1810 razy, a nazwa „Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych (ORPA) 1368 razy. To ponad 20 procent wszystkich publikacji.
r