OŚWIADCZENIA SEJMOWE POSŁA SZYMONA GIŻYŃSKIEGO


“Aby to się nie rozniosło”

Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! (Gwar na sali) Panie marszałku, atmosfera jest ludyczna. (Poruszenie na sali)
Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! Po ukazaniu się w roku 1871 dzieła Karola Darwina „O pochodzeniu człowieka” żona anglikańskiego biskupa Worcesteru powiedziała: A więc człowiek miałby pochodzić od małpy. Żywię nadzieję, że nie odpowiada to prawdzie. Gdyby jednak tak miało być, lepiej, aby się to nie rozniosło.
Identycznie, i dla siebie charakterystycznie, zareagowała ekipa premiera Donalda Tuska na aferę Amber Gold: Jeżeli jednak tak miało być, lepiej, aby się to nie rozniosło. Dziękuję. (Wesołość na sali, oklaski)

Szymon Giżyński
Prawo i Sprawiedliwość
29 sierpnia 2012 r.

Karma i ekscytarz

Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! Ukazał się podręcznik dla I klasy liceum według nowej podstawy programowej ?Po prostu Historia? autorstwa Rafała Doleckiego, Krzysztofa Gutowskiego i Jędrzeja Smoleńskiego – nakładem oficyny: Wydawnictwa Szkolnego i Pedagogicznego. Na str. 38-39 podręcznika pomieszczono zadanie dla uczniów, a w nim wskazówkę: ?Przeczytaj fragmenty przemówienia premiera Donalda Tuska wygłoszonego w Parlamencie Europejskim i wykonaj polecenia?.
Po przeczytaniu fragmentów europejskiego credo premiera Tuska, w tym osobistego wyznania i deklaracji: „Ja jestem przekonany, że odpowiedzią na kryzys jest więcej Europy, jest więcej integracji europejskiej, a to wymaga mocnych instytucji europejskich” – uczniowie przystępują do odpowiedzi na pytania: 1. Powiedz, jakie były najważniejsze cele polskiego przewodnictwa w Unii Europejskiej w 2011 r. 2. Powiedz, jakie znaczenie dla Europy według Donalda Tuska miał i ma Parlament Europejski. 3. Wyjaśnij, co polski premier rozumie pod pojęciem „Europa otwarta”.
Wydawca podręcznika „Po prostu Historia” – Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne – rozwiewa wszelkie wątpliwości, informując: „Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników przeznaczonych do kształcenia ogólnego do nauczania historii na podstawie opinii rzeczoznawców: prof. dr. hab. Romana Drozda, dr Agnieszki Chłosty-Sikorskiej, mgr. Michała Ratajczaka?. Numer dopuszczenia: 558/2012.
Awizowany tu podręcznik nie tylko stanie się karmą i ekscytarzem umysłów obecnego i przyszłych pokoleń polskiej dziatwy szkolnej, ale również rozstrzyga fundamentalny spór, do dzisiaj roznamiętniający polskie, europejskie i światowe fora intelektualistów; mianowicie spór w swej istocie sprowadzający się do odpowiedzi na kluczowe pytanie: czy jest, czy nie ma różnicy między pierwszą a drugą kadencją pana premiera Donalda Tuska. Otóż w świetle doniosłego faktu, jakim jest pojawienie się rzeczonego podręcznika historii, bezsporne zwycięstwo odnieśli zwolennicy tezy, iż istnieje różnica, i to diametralna, między obiema – pierwszą i drugą – premierowskimi kadencjami Donalda Tuska. W swej pierwszej bowiem kadencji cały czas zaoszczędzony na uwielbianiu własnej osoby pan premier Tusk poświęcał na zaniedbywanie własnych obowiązków. W kadencji zaś drugiej premier Tusk postępuje dokładnie odwrotnie: cały czas zaoszczędzony na zaniedbywaniu własnych obowiązków poświęca na uwielbianie własnej osoby. Dziękuję uprzejmie.
Szymon Giżyński
Prawo i Sprawiedliwość
13 września 2012 r.

r

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *