W projekcie uczestniczył duży zespół nauczycieli i uczniowie klasy piątej i klasy siódmej. – Staramy się dzieci wychowywać w duchu patriotyzmu, a od dwóch lat z koleżanką myślałyśmy nad zaangażowaniem się w temat wybuchu Powstania Warszawskiego – ważny przecież dla każdego Polaka. Pani Dyrektor zaakceptowała nasz pomysł, kibicowała nam. Nad całością procowało aż ośmiu nauczycieli – mówi koordynator projektu Magdalena Olszewska, nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 32.
Dodajmy, że scenografię przygotowała pani Monika Świercz, scenariusz stworzyły nauczycielki historii: Anna Nowocień-Chmielewska i Małgorzata Pawlik, muzycznie pod kątem śpiewu dzieci przygotowała – Daria Lasoń. W stronę techniczną, czyli w złożenie prezentacji i dobór muzyki zaangażowały się: wicedyrektor Justyna Brzeszczak oraz panie Aleksandra Solska i Iwona Cieślak.
Spektakl był bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, aranżacją i wykonaniem pobudzał do refleksji, a aktorstwo młodych wykonawców wzruszało. – Dzieci bardzo ochoczo włączyły się w przygotowania, chętnych było więcej niż ról i na szczęcie wszystkich udało się nam włączyć do pracy przy projekcie. W maju zaczęły się próby i trwały także w wakacje. Jesteśmy wdzięczni panu Krzysztofowi Witkowskiemu za przyjęcie nas pod swoje skrzydła. To miejsce okazało się najbardziej odpowiednie na tego rodzaju przedstawienie. Otwartość pana Krzysztofa przerosła nasze oczekiwania. Ten projekt spowodował, że wracamy do tradycji naszej szkoły i podejmujemy szersze działania w obszarze kultury; teraz zebrał się zespół uczniów, który pozwoli nam na rozwiniecie inwencji. W dalszych planach myślimy o przedstawieniu opisującym połączenie Częstochowy z Częstochówką – dodaje Magdalena Olszewska.
URSZULA GIŻYŃSKA