Osobiście nie jest nam znajomy przykład sklepu stacjonarnego, który nie chce maksymalizować zysków z tytułu bieżącej sprzedaży. Jesteśmy w stanie nawet zaryzykować stwierdzenie, że każdy właściciel takiego biznesu chciałby regularnie zwiększać przychody. I mają temu pomóc różnego rodzaju akcje promocyjne zarówno wewnątrz punktów sprzedażowych, jak i chociażby w sieci. W tym artykule skupiamy się na pierwszym z wymienionych tutaj przypadków. Chcesz wiedzieć, jak tworzyć skuteczną w swoim działaniu ekspozycję? Wbrew pozorom, nie będzie to trudne zadanie. Zwłaszcza, jeśli poznasz sprawdzone sposoby i będziesz przestrzegać minimum kilku zasad!

Skuteczne nośniki marketingowe dla Twojego sklepu stacjonarnego
Bez odpowiedniej ekspozycji towaru możesz zapomnieć o skutecznej sprzedaży. Nawet jeśli Twój sklep stacjonarny posiada już odpowiednią renomę, nie wszyscy Klienci będą zaznajomieni z ofertą i asortymentem dostępnym danego dnia. Tematu ekspozycji produktów nie polecamy lekceważyć także z powodu ilości atrakcyjnych rozwiązań na współczesnym rynku. Chociażby firma STprint od lat specjalizuje się w tworzeniu stojaków półkowych, podłogowych, naladowych, płaskich bądź specjalistycznych systemów point of sale oraz point of display. To tak naprawdę potrafi niezwykle skutecznie wyczerpać temat zaprezentowania towaru w sklepie stacjonarnym. Zwłaszcza, jeżeli od początku będziesz przestrzegać kilku podstawowych zasad. Co za dużo, to niezdrowo – pamiętaj o tym w trakcie tworzenia promocyjnej wystawy. Specjalnymi ekspozytorami wyszczególnij tylko te produkty, na jakich w danym okresie Ci zależy. Kluczowe jest również ich ustawienie. W każdym sklepie istnieje kilka punktów, gdzie uwaga i skupienie Klientów są największe. Dość oczywistym wyborem okazują się przestrzenie bezpośrednio przy kasie lub zaraz przy wejściu do budynku. To tam skuteczność systemów ekspozycyjnych odnotowuje największe współczynniki. Receptą na sukces jest więc odpowiednie dobranie rozwiązań oraz ich prawidłowe ustawienie.
Co robić, aby skutecznie przyciągać i utrzymywać uwagę Klienta?
Przede wszystkim pamiętaj o marketingowych pięciu sekundach. Zdaniem ekspertów jest to czas, kiedy potencjalny Klient podejmuje kluczowe decyzje konsumenckie. W mniemaniu praktycznym nie możesz więc zmarnować ani chwili w pierwszym kontakcie z odbiorcą komunikatu. Tak, każdy ekspozytor należy uznać jako materiał marketingowy. Poprawia on widoczność produktu, ale także przekazuje kilka najważniejszych informacji bezpośrednio do Klienta. Ważne jest więc prawidłowe zaprojektowanie stojaków bądź systemów point of sale i point of display. Personalizacja pod daną firmę to jedno, ale drugim i niezwykle ważnym aspektem będzie stosowanie zasad minimalizmu. Ścianki tekstu lepiej zostawić na wpisy blogowe lub publikacje w social mediach. Ekspozytory w Twoim sklepie powinny skupiać się na estetycznej warstwie graficznej, chwytliwych hasłach oraz identyfikacji wizualnej marki. Pamiętaj, że każdy Klient kupuje oczami. Pamiętaj również, że raz stracona szansa na jego pozyskanie prawdopodobnie szybko nie wróci. Zwłaszcza, jeżeli stojak lub inne komunikaty będą po prostu odstraszające.
Materiał Partnera