Urząd Miasta Częstochowy otrzymał nagrodę za komunikację w mediach społecznościowych — Złotego Lajka. Wręczono go podczas kongresu Local-SoMe, który odbył się 26-27 listopada 2024 we Wrocławiu.
Rada Programowa Local-SoMe’24 i Związek Miast Polskich już po raz trzeci nagrodziły miasta, które wyróżniają się w samorządowej komunikacji internetowej. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się również Częstochowa. Uroczysta gala wręczenia Złotych Lajków odbyła się 26 listopada 2024 podczas III Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local-SoMe’24 we Wrocławiu.
Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe to jedyna w Polsce konferencja całkowicie dedykowana skutecznej komunikacji samorządowej. W tegorocznej edycji wydarzenia udział wzięło ponad 600 uczestników, reprezentujących 230 samorządów, w tym również przedstawiciele innych krajów.
Wśród poruszanych tematów znalazły się między innymi kwestie kształtowania przyszłości komunikacji w erze cyfrowej, wykorzystania Sztucznej Inteligencji, a także zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa. Wydarzenie było też okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania inspirujących kampanii komunikacyjnych z całego świata.
Obok wystąpień ekspertów i dyskusji na temat komunikacji, marketingu i obecności samorządów w internecie w programie znajduje się także gala wręczania nagród, tak zwanych Złotych Lajków. Wszystkie mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe.
Ich przyznawanie opiera się na analizie danych zebranych w ciągu ostatnich 12 miesięcy aktywności na różnych platformach mediów społecznościowych oraz innych serwisów internetowych. Ocenie poddaje się zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie.
Ocena końcowa wynika z uwzględnienia wielu kryteriów, np. zasięgu publikacji, wskazującego na to, jak wiele unikalnych użytkowników widzi publikowane treści; zaangażowania, określającego, jak aktywna i zaangażowana jest społeczność w reakcji na publikowane treści oraz stopnia innowacyjności i kreatywności w komunikacji.
Złoty Lajk Love to nagroda za najbardziej angażującą komunikację z podziałem na kategorie „Video” i „Content”. Nagroda wyróżnia miasta i metropolie za najlepsze praktyki w tworzeniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych. Częstochowa zdobyła statuetkę w kategorii „Content”.
Statuetkę dla Częstochowy odebrał Aleksander Wierny, naczelnik Wydziału Informacji i Komunikacji Urzędu Miasta (na zdjęciu).
Nagrody są przyznawane corocznie przez Radę Programową Local-SoMe, czyli ekspertów z branży mediów społecznościowych oraz Związek Miast Polskich za najlepsze osiągnięcia miast i ich włodarzy w mediach społecznościowych.
Na głównej fotografii zespół Wydziału Informacji i Komunikacji odpowiedzialny za urzędowe social media