CZĘSTOCHOWA. Przebudowa 1 Maja – ruszyła do przodu


Cała inwestycja kosztuje ok. 95 mln zł i jest realizowana dzięki dofinasowaniu na poziomie 60 mln zł z programu Polski Ład

 

– Niemal cała konstrukcja przyszłego obiektu mostowego nad torami kolejowymi pomiędzy ulicami 1 Maja a Krakowską w Częstochowie jest już zainstalowana w docelowej lokalizacji i gotowa na dalsze prace budowlane. Z uwagi na styk z czynną linią kolejową i gabaryty poszczególnych elementów konstrukcyjnych wspomniany montaż nie był łatwym procesem, ale zakończył się pełnym sukcesem – informuje rzecznik MZD Maciej Hasik.

Cała inwestycja kosztuje ok. 95 mln zł i jest realizowana dzięki dofinasowaniu na poziomie 60 mln zł z programu Polski Ład; przypomnijmy, że o dofinansowanie wspólnymi siłami starali się częstochowscy parlamentarzyści PiS: poseł Szymon Giżyński i senator Ryszard Majer. Pozostała kwota to wkład własny pochodzący z budżetu miasta Częstochowy.

– Mieliśmy to podzielone na etapy – tłumaczy Marcin Sosiński z firmy Primost Południe, głównego wykonawcy prac. – Pierwszy montaż belek odbył się na przęśle skrajnym na koniec stycznia. Dźwigary, które przyjechały do nas wcześniej z Luksemburga połączyliśmy za pomocą stężeń w tandem i z użyciem żurawia o dużym udźwigu zamontowaliśmy na przęsło skrajne. Następnie przy współpracy z koleją mając zabukowane wyłączenia z ruchu nastąpił pozostały montaż – dodaje Marcin Sosiński.

Teren budowy wizytował 18 marca prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk.

To bardzo pokrzepiający widok, bo pokazujący w jaki sposób będzie przebiegało nowe połączenie pomiędzy Rondem Mickiewicza a ulicą Ogrodową, Krakowską i DK-91, także mieszkańcy już mogą sobie wyrobić zdanie na temat tej arterii. Bardzo ważnej arterii, bo dzięki temu połączeniu będziemy mogli łatwiej i bezpieczniej poruszać się po centrum Częstochowy – podkreśla prezydent miasta, Krzysztof Matyjaszczyk i dodaje. – Liczymy na to, że zmniejszy się natężenie ruchu zarówno wzdłuż linii tramwajowej, jak i również w samej II Alei, ale miejmy nadzieję, że czy to na Piłsudskiego czy na Ogrodowej także będzie mniej samochodów, bo kierowcy będą korzystać ze skrótu. Ponadto wierzymy, że dzięki tej inwestycji uda się tchnąć nowe życie w okoliczne tereny.

Przypomnijmy, że już po jednej ze skrajnych stron zakresu inwestycji, na budowie nowego Ronda Mickiewicza pojawiły się pierwsze warstwy nowej nawierzchni jezdni. Wykonawca zapowiada niebawem prace bitumiczne także po drugiej stronie torów kolejowych przy budowie połączenia nowego śladu drogi z ulicami: Krakowską i ks. Wróblewskiego. Całość zadania ma zostać zakończona w pierwszym kwartale 2026 r.

Zdjęcia Łukasz Kolewiński z UM w Częstochowie

 

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *