Galeria Jurajska została wyróżniona podczas rozdania nagród Polskiej Rady Centrów Handlowych. Jurorzy docenili jeden ze społecznych projektów realizowany przez tę największą galerię handlową w Częstochowie.
Organizowana cyklicznie od pięciu lat Giełda Zajęć Pozalekcyjnych została właśnie wyróżniona PRCH Retail Awards 2016 w kategorii “Kampania CSR Roku 2016”. Jest to pierwszy tego typu laur dla Galerii Jurajskiej.
Centrum handlowe w tej kategorii rywalizowało aż z 17 kampaniami z całego kraju. Ostatecznie nagrodę i wyróżnienie przyznano 3 projektom, w tym Jurajskiej. Organizatorzy konkursu docenili przede wszystkim edukacyjny charakter wydarzenia, którego celem od lat jest wspieranie dzieci i rodziców w poszukiwaniu i rozwoju talentu.
Giełda Zajęć Pozalekcyjnych autorski i unikalny w skali kraju projekt edukacyjny organizowany przez Galerię Jurajską. Centrum handlowe organizuje go już od 5 lat i zawsze pod koniec sierpnia, jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Wydarzenie to gromadzi kilkadziesiąt ośrodków edukacyjnych z Częstochowy i ościennych miast.
Giełda pokazuje rodzicom i najmłodszym jak i gdzie rozwinąć naturalny talent pod okiem fachowców. Biorąc udział w pokazach, warsztatach i specjalnych lekcjach dzieci mogą “wypróbować” m.in. zajęcia taneczne, sportowe, naukowe czy językowe, szukając w ten sposób tych, które je interesują.
Pomoc na giełdzie znajdują także uczniowie z problemami w nauce. Do udziału w wydarzeniu Jurajska zaprasza bowiem placówki specjalizujące się w korepetycjach. Rodzice natomiast mają okazję uzyskać porady psychologów i pedagogów. Wydarzeniu towarzyszą także akcje charytatywne na rzecz społeczności lokalnej.
– To jest nie tylko wydarzenie promujące talenty i ich rozwój. To projekt, który wyrównuje szanse edukacyjne, wskazuje pewne kierunki na dość wczesnym rozwoju dziecka. Ponad to poprzez giełdę zachęcamy dzieci i rodziców do tego, żeby aktywnie zagospodarować czas po szkole, w ciekawy i rozwojowy sposób. Dziś to jedno z najchętniej odwiedzanych wydarzeń w galerii – mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.
Wyróżnienie Jurajska otrzymała podczas gali PRCH Retail Awards która 13 października odbyła się w Teatrze i Klubie Capitol w Warszawie.
***
Galeria Jurajska to trzecie centrum handlowo-rozrywkowe zrealizowane przez Globe Trade Centre S.A. (GTC) w Polsce i pierwszy nowoczesny obiekt tego typu w Częstochowie. Jego otwarcie nastąpiło w październiku 2009 roku. Galeria Jurajska usytuowana jest przy Alei Wojska Polskiego 207 – przebiegającym przez całą Częstochowę fragmencie drogi krajowej nr 1, łączącej północ i południe Polski. Powierzchnia całkowita Galerii Jurajskiej wynosi 130 000 mkw., z czego 49 000 mkw. to powierzchnia handlowo-rozrywkowa, która mieści prawie 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. W ofercie Galerii Jurajskiej znajdują się sklepy najpopularniejszych marek polskich i międzynarodowych. Wiele z nich na lokalnym rynku zadebiutowało w Galerii Jurajskiej. Swoje sklepy posiadają tutaj m.in. Alma, grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Douglas, Promod, Trussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów i 50 autokarów, a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. W bezpośrednim sąsiedztwie centrum znajdują się przystanki kilkunastu linii autobusowych. Galeria należy do najpopularniejszych tego typu obiektów w Częstochowie, notując od początku swojego istnienia wzrost liczby klientów. W 2015 roku centrum odwiedziła rekordowa liczba ponad 6,2 miliona osób.
r