Trzynaście fotografii (technika analogowa) ekspozycji „Alicja….” to, jak podkreśla autorka, odpowiedź na współczesną reklamę, przedstawiającą kobietę w sposób wyidealizowany i sztuczny, tworząc tym samym obraz nierealnej, nadmiernie pięknej i pustej istotki. Agnieszka Kurek swoją ideę opowiada w dwóch wymiarach. Najpierw przedstawia kobietę w sposób rzeczywisty, zwyczajny, a nawet melancholijny. Druga odsłona to obraz kobiety celowo oszpeconej.
Ekspozycja „Hybryda” Pauliny Hebdy z studium obsesyjnej deformacji ciała kobiety. Składa się na nią jedenaście zdjęć (technika komputerowa i cyfrowa), na których poprzez manipulację obrazu, łączenie przeciwstawnych sobie fragmentów przedmiotów i ciała powstają obiekty (bo nie kobiety), którym twórczyni nadaje nowe znaczenia. Jakie? Tego ma się domyślić odbiorca, gdyż, jak tłumaczy autorka, jest to kreacja pozwalająca na dowolną interpretację, wprowadzająca widza w świat iluzji pełen tajemnicy i niedopowiedzeń.
UG