- Gazeta Częstochowska - https://gazetacz.com.pl -

Prawa podróżnych z niepełnosprawnością

Podróż lotnicza – prawa osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej

Kiedy należy zgłosić chęć skorzystania z pomocy?

Czy linie lotnicze mogą odmówić przewozu w wyjątkowych sytuacjach? Jeżeli tak, czy pasażerowi przysługuje zwrot za bilet?

Na jaką pomoc mogą liczyć pasażerowie?

Ważne! Po przybyciu do terminalu, należy zgłosić się do wyznaczonego punktu pomocy albo stanowiska odprawy. Linie lotnicze określą, na ile przed odlotem podróżujący powinni zgłosić się do odprawy.

Czy pasażerowi może towarzyszyć pies przewodnik?

Osoba asystująca – jak podróżuje?

Jakie przepisy regulują podróż osób z niepełnosprawnością samolotem?

 

Podróż koleją – prawa osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej

Kiedy należy zgłosić chęć skorzystania z asysty?

Czy kolej może odmówić przewozu w wyjątkowych sytuacjach? Jeżeli tak, czy pasażerowi przysługuje zwrot za bilet?

Na jaką pomoc mogą liczyć pasażerowie?

Czy pasażerowi może towarzyszyć pies przewodnik?

Osoba asystująca – jak podróżuje?

Jakie przepisy regulują podróż osób z niepełnosprawnością koleją?

Podróż autokarem – prawa osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej

Kiedy należy zgłosić chęć skorzystania z asysty?

Czy przewoźnik może odmówić przewozu w wyjątkowych sytuacjach? Jeżeli tak, czy pasażerowi przysługuje zwrot za bilet?

Na jaką pomoc mogą liczyć pasażerowie?

Czy pasażerowi może towarzyszyć pies przewodnik?

Osoba asystująca – jak podróżuje?

Jakie przepisy regulują podróż osób z niepełnosprawnością autobusem lub autokarem?

 

Rejs statkiem – prawa osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej sprawności ruchowej

Kiedy należy zgłosić chęć skorzystania z asysty?

Czy przewoźnik może odmówić przewozu w wyjątkowych sytuacjach? Jeżeli tak, czy pasażerowi przysługuje zwrot za bilet?

Na jaką pomoc mogą liczyć pasażerowie?

Czy pasażerowi może towarzyszyć pies przewodnik?

Osoba asystująca – jak podróżuje?

Jakie przepisy regulują podróż osób z niepełnosprawnością droga morską i śródlądową?

 

Kontakt – pomoc dla konsumentów

 

Przewoźnik nie odpowiada na reklamację? Poza organami odpowiedzialnymi za egzekwowanie przepisów, możesz skorzystać z pomocy ECK. W sytuacji, gdy spór dotyczy przewoźnika z innego kraju EU, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii – konsumenci mogą się zgłosić po poradę również do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które działa przy UOKiK.

 

 

za: https://konsument.gov.pl/

Podziel się: