Na “Szlak Staropolski” (pomysł prezydenta Tadeusza Wrony), korytarz transportowy łączący przejścia graniczne z Czechami i Ukrainą poprzez Kudowę, Nysę, Opole, Częstochowę, Kielce, Lublin rząd nie ma pieniędzy, bezapelacyjnie stwierdził minister transportu Jerzy Polaczek podczas konferencji w Urzędzie Miasta Częstochowy. Zdaniem ministra Polaczaka aktualnym priorytetem dla rządu jest budowa do 2010 autostrady A-1 oraz obwodnicy Szczekocin i Lublińca (na trasie proponowanego korytarza) i modernizacja odcinków drogi kolejowej między Lublińcem a Częstochową, gdzie pociągi jeżdżą z prędkością 30 km na godzinę. Koszt modernizacji torów to 900 mln euro. To konieczna inwestycja, jej zaniechanie może być równoznaczne z likwidacją linii, podkreślali minister Polaczek i Zbigniew Szafrański, wiceprezes Zarządu PKP PLK.
W prezentowanych planach rozwoju dróg ekspresowych uwzględniono jedynie S-46 dopiero od Opola.
R