DĄBROWA ZIELONA. Otwarcie nowych dróg


28 października w Gminie Dąbrowa Zielona oficjalnie otwarto trzy drogi wykonane w ramach dofinansowania z Polskiego Ładu i jedną w ramach budżetu gminy. Wójt Joanna Sokolińska podkreśliła ważność inwestycji, na które mieszkańcy czekali z utęsknieniem. – Nowe drogi zdecydowanie poprawiły bezpieczeństwo i jakość jazdy – podkreśliła. W uroczystości uczestniczyli posłowie PiS – Lidia Burzyńska i Szymon Giżyński, którzy wspierali wnioski Gminy o przyznanie funduszy z programu Polski Ład.

 

W ramach inwestycji pn.: „Przebudowa dróg gminnych oraz mostu na terenie Gminy Dąbrowa Zielona” zostały wykonane:
1. Przebudowa drogi gminnej pomiędzy miejscowościami Dąbrowa Zielona – Soborzyce – na działkach nr ewid. 3681, 3692 obręb Dąbrowa Zielona oraz 841, 1986 obręb Soborzyce – odcinek o długości 3,210 km;
2. Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dąbrowa Zielona na działce nr ewid. 975/1, obręb Dąbrowa Zielona (ul. Jaśminowa) – odcinek o długości 0,238 km;
3. Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dąbrowa Zielona na działkach nr ewid. 787, 840, 898, 906 i 907 obręb Dąbrowa Zielona (ul. Zielona) – odcinek o długości 0,788 km.

Gmina Dąbrowa Zielona uzyskała Dofinansowanie Inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych z przeznaczeniem na realizację zadania pn. „Przebudowa dróg gminnych oraz mostu na terenie Gminy Dąbrowa Zielona” w wysokości 5 206 000,00 zł, cała inwestycja kosztowała 6 741 061,00

 

 

Wykonanie zadania pn.: „Przebudowa dróg gminnych oraz mostu na terenie Gminy Dąbrowa Zielona” z możliwością składania ofert częściowych, który obejmuje:

 

część 1: Przebudowa dróg gminnych.

Przebudowa drogi gminnej pomiędzy miejscowościami Dąbrowa Zielona – Soborzyce od km 0+000 do 0+800, działka nr ewid. 3681, obr. Dąbrowa Zielona:

Kategoria ruchu KR-1, długość przebudowywanego odcinka drogi 800m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 5cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 20 cm E2>=80MPa,

– warstwa mrozochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – 22cm.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

 

Przebudowa drogi gminnej pomiędzy miejscowościami Dąbrowa Zielona – Soborzyce od km 0+800 do 1+610, działka nr ewid. 3681, obr. Dąbrowa Zielona:

Kategoria ruchu KR-1, długość przebudowywanego odcinka drogi 810m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 5cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 20 cm E2>=80MPa,

– warstwa mrozochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – 22cm.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– wykopy liniowe związane z remontem istniejącego rowu przydrożnego obustronnego (odmulenie, wyprofilowanie dna i skarp),

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

 

Przebudowa drogi gminnej pomiędzy miejscowościami Dąbrowa Zielona – Soborzyce, działka nr ewid. 3681, obr. Dąbrowa Zielona, działka nr ewid. 841, obr. Soborzyce:

Kategoria ruchu KR-1, długość przebudowywanego odcinka drogi 800m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 5cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 20 cm E2>=80MPa,

– warstwa mrozochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – 22cm.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– wykopy liniowe związane z remontem istniejącego rowu przydrożnego obustronnego (odmulenie, wyprofilowanie dna i skarp),

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

 

Przebudowa drogi gminnej pomiędzy miejscowościami Dąbrowa Zielona – Soborzyce, działki nr ewid. 841, 3692, 1986 obr. Soborzyce:

Kategoria ruchu KR-1, długość przebudowywanego odcinka drogi 800m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 5cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 20 cm E2>=80MPa,

– warstwa mrozochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – 22cm.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dąbrowa Zielona na działce nr ewid. 975/1, obręb Dąbrowa Zielona, gm. Dąbrowa Zielona (ul. Słoneczna):

Kategoria ruchu KR-1, długość przebudowywanego odcinka drogi ok. 238m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej – 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego – 5cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr.20 cm, E2>=80MPa,

– warstwa mrozochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym – 22cm.

Na połączeniu ze zjazdami należy stosować krawężnik (15×22)cm z zaokrągloną główką na ławie betonowej z oporem – światło krawężnika: 2cm.

Zjazdy:

– betonowa kostka brukowa – 8cm,

– podsypka cem.-piaskowa gr. 3 cm (1:4),

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 20 cm,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Obramowanie zjazdów wykonać obrzeżem betonowym (8×30)cm na ławie betonowej.

Od strony jezdni ulicy należy stosować krawężnik (15×22)cm z zaokrągloną główką – światło krawężnika: 2cm.

Dojście:

– betonowa kostka brukowa – 8cm,

– podsypka cem.-piaskowa gr. 3 cm (1:4),

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, – gr. 15 cm.

Wszystkie krawędzie należy obramować obrzeżem betonowym (8×30)cm na ławie betonowej.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Pod poboczem, po zachodniej części drogi – drenaż (0,3×0,3m z kruszywa łamanego frakcja 31,5-63,0mm otoczony geowłókniną.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– odkrywki istniejących sieci uzbrojenia podziemnego w celu ich zabezpieczenia,

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dąbrowa Zielona na działkach nr ewid. 787, 840, 898, 906 i 907 obręb Dąbrowa Zielona, gm. Dąbrowa Zielona (ul. Zielona):

Kategoria ruchu KR-3, długość przebudowywanego odcinka drogi 788m, jezdnia szerokości 5,0m, pobocze szerokości 0,75m.

Jezdnia:

– warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej gr. 4cm,

– warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 5cm,

– warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego gr. 7cm,

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3, gr. 20 cm E2>=100MPa

– podbudowa pomocnicza z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym gr. 18cm, E2 >=50MPa,

– warstwa ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego o CBR >=20% – 25cm.

Na połączeniu ze zjazdem z kostki betonowej należy stosować krawężnik (15×22)cm z zaokrągloną główką na ławie betonowej z oporem – światło krawężnika: 2cm.

Zjazdy:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm,

– gr. 30 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym,

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm.

Zjazd do oczyszczalni ścieków (dz nr ewid. 796):

– betonowa kostka brukowa – 8cm

– podsypka cem.-piaskowa gr. 3 cm (1:4),

– podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 – 40cm, E2>=100MPa,

– warstwa ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego o CBR >=20% – 45cm.

Obramowanie zjazdu wykonać krawężnikiem (15×30)cm bez ścięcia na ławie betonowej z oporem.

Od strony jezdni ulicy należy stosować krawężnik (15×22)cm z zaokrągloną główką – światło krawężnika: 2cm.

Pobocze:

– mieszanka z kruszywa łamanego niezwiązanego C90/3, frakcja 4÷31,5mm, gr. 20 cm po zagęszczeniu mechanicznym w stanie wilgotnym

– warstwa odsączająca z piasku gr. 20 cm po zagęszczeniu.

Roboty ziemne:

– korytowanie pod konstrukcje nawierzchni,

– odkrywki istniejących sieci uzbrojenia podziemnego w celu ich zabezpieczenia,

– nadmiar gruntu do wywiezienia w miejsce wskazane przez inwestora.

 

 

Zakres prac obejmuje również wykonanie i montaż tablic pamiątkowych „Polski Ład” zgodnych

z wytycznymi programu i uzgodnionych z Zamawiającym.

 

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *