Samorządowy Program Lojalnościowy zakłada możliwość gromadzenia punktów oraz ich zamianę na bonusy. Wymiany dokonać będzie można w objętych programem sklepach i centrach usługowych na terenie Częstochowy. Program zintegrowany będzie z Częstochowską Kartą Miejską, która łączyć ma istniejące dotychczas karty Senior i Rodzina Plus, a dodatkowo zostanie wyposażona w możliwość gromadzenia punktów w ramach Programu Lojalnościowego. Czas na wymianę dotychczasowych kart na zintegrowaną Częstochowską Kartę Miejską przewidziany jest do końca 2017 roku.
Szczegółowe zasady działania Programu zostaną przedstawione wraz z uruchomieniem pierwszej karty. Spodziewane efekty współpracy to nie tylko wzrost nowoczesności, ale również wielotorowy rozwój miasta osiągany poprzez wspieranie przedsiębiorczości oraz zwiększenie zainteresowania inicjatywami kulturalnymi, sportowymi i społecznymi.
Uroczyste podpisanie umowy między władzami Częstochowy a Grupą LEW S.A. w sprawie wdrożenia programu odbyło się 5 września w Urzędzie Miasta Częstochowy. Umowę podpisali prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk i prezes zarządu Grupy LEW S.A. Andrzej Basiak.
Na dzisiaj Częstochowska Karta Miejska jest nośnikiem biletów elektronicznych komunikacji miejskie. Wydaje ją MPK w Częstochowie Sp. z o. o. Pierwsza karta miejska imienna wydawana jest bezpłatnie. Za wydanie karty miejskiej na okaziciela pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości 15 zł. Zwrotu nieuszkodzonej karty miejskiej na okaziciela oraz odbioru kaucji można dokonać w siedzibie MPK przy Al. Niepodległości 30 lub w punktach kasowych. Na kartę miejską doładować można elektroniczną portmonetkę, bilet okresowy lub obie te formy za przejazd.
GUR