- Gazeta Częstochowska - https://gazetacz.com.pl -

BONA FIDE / Co z tym częstochowskim MPK?

 

 

Mama napisała do MPK:

„Jestem mamą niepełnosprawnego dziecka i codziennie muszę z synem dojeżdżać na ul. Legionów na rehabilitację. Dojazd i powrót to katastrofa. Podobnie jest we wtorek i piątek, kiedy na Zawodziu funkcjonuje rynek. Puszczacie wówczas o 8:09 jedną 11 i to jeszcze krótką. Zwracam się z prośbą o dodanie po godzinie ósmej jeszcze jednego autobusu i zamianę krótkiego taboru na przegubowy. Ponadto problem jest z klimatyzacją. Są upały, ale choć większość waszego taboru posiada klimatyzację, to nie jest ona włączana. W niektórych autobusach przy niewłączonej klimatyzacji nie można otworzyć okna. Jadąc dzisiaj 11 o 8:09 z Alei NMP (list napisany około dwóch tygodni wstecz) było tak duszno w pojeździe, że ludziom robiło się słabo. Proszę o rozwiązanie tych sytuacji. Pozdrawiam, Paulina”

I co na to odpowiada MPK?

„MPK w Częstochowie Sp. z o.o. nie planuje rozkładów linii autobusowych. Tylko świadczymy usługi dla Gminy miasta Częstochowy. Wszystkie rozkłady są ustalane oraz zmiany linii przez Biuro Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Częstochowy. Dlatego prosimy o kontakt z powyższą komórką w Urzędzie Miasta. Poniżej dane kontaktowe, telefon: 343707777, e-mail: bir@czestochowa.um.gov.pl Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia”

 

W częstochowskiej – jak reklamuje SLD-owska władza miasta – przyjaznej komunikacji, niestety, coś mocno szwankuje. Tworzone, jak mniemam w ramach minimalizacji kosztów (sic!), nowe komórki urzędnicze zamiast usprawniać pracę produkują chaos. Wychodzi na to, że Miejski Zarząd Dróg odpowiada za przystanki, Biuro Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Częstochowy – za rozkład jazdy. A za co odpowiada MPK? Bo, jak wynika z zacytowanej korespondencji, nie odpowiada nawet za klimatyzację w pojazdach.

URSZULA GIŻYŃSKA

Podziel się: