SEO a pozycjonowanie stron


Osoby, które nie mają zbyt dużej wiedzy na temat SEO często mylą to pojęcie z pozycjonowaniem stron. Dla laika te terminy praktycznie niczym się nie różnią, jednak dla profesjonalisty, który na co dzień zajmuje się pracą w IT, różnica jest kolosalna. SEO jak zdecydowana większość zagadnień z działu związanego z technologią w Internecie, to angielski skrót od search engine optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

Proces ten polega na przystosowaniu witryn internetowych, tak, aby były one właściwie wyświetlane w wyszukiwarkach. Dzięki odpowiednio wykonanym zadaniom strona z pomocą SEO będzie znajdować się na pierwszych stronach wyszukiwarek, do których przede wszystkim należą Google.

Optymalizacja polega po pierwsze na aktualizowaniu strony. Zmiany te będą widoczne dla internautów, którzy odwiedzają witrynę. Do tych modyfikacji należy zaliczyć zamieszczanie słów kluczowych, z których pomocą internauci zostają przekierowani na wybraną stronę. Dodawanie unikalnej treści, która jest powiązana z tym, co oferuje witryna, a także układ graficzny tekstu, na który składa się wyróżnianie tytułów, korzystanie z kursywy, pogrubienia czy podkreślenia tekstu. Po drugie należą do nich zmiany w kodzie witryny, one w odróżnieniu od m.in. wyrazów kluczowych, nie wprowadzają zmian w wyglądzie portalu. Do nich zalicza się między innymi usprawnienia pod względem ładowania stron, które czasem naszpikowane niepotrzebnymi kodami i plikami nie zachęcają internautów do jej odwiedzania.

Pojęcie pozycjonowanie wiąże się również z tym, za co odpowiedzialna jest optymalizacja, jednak są także dodatkowe cele tego procesu. Należy do nich zaliczyć przede wszystkim uzyskanie najwyższej (najlepiej stałej) pozycji w rankingu wyszukiwania, po wpisaniu wybranej frazy. Dzięki temu marka, która dopiero wchodzi na rynek, dzięki poprzez przykładowo pozycjonowanie stron katowice będzie mogła z mniejszym nakładem finansowym, porównując z inwestycją w reklamę telewizyjną bądź radiową, zaprezentować swoje usługi szerszemu gronu potencjalnych klientów.

Możliwe, że dlatego pozycjonowanie oraz SEO stosowane są synonimicznie. Zarówno jedno, jak i drugie pojęcie ma prowadzić do jednego skutku, jakim jest sukces witryny, która prowadzi działania w tym zakresie. Obecnie nie ma na takiej strony, która chcąc zaistnieć, nie decyduje się na pomoc profesjonalistów, zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją. Dlatego każdy, kto zastanawia się nad tego typu marketingiem, powinien mieć świadomość, że poszukując specjalistów od SEO, należy także uwzględnić pracę pod względem skutecznego szukania informacji w Google.

r

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *