Podziel się krwią, uratuj czyjeś życie!


18 maja, w ramach kampanii Grupy Muszkieterów oraz Polskiego Czerwonego Krzyża „Zbieramy Krew dla Polski”, mieszkańcy Częstochowy będą mogli oddać krew.

Już po raz piąty Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, organizuje akcję honorowego krwiodawstwa. Tegoroczna rozpoczęła się 2 maja i potrwa do 28 września. W tym okresie na parkingach przy supermarketach Intermarché i Bricomarché, będą pojawiać się ambulanse służby krwi, w których będzie można oddać krew. Akcja obejmie 149 polskich miast. Zbiórka krwi przeprowadzona zostanie w 132 miejscowościach, zaś w 17 odbędą się akcje edukacyjne, mające na celu zwiększenie wiedzy na temat wartości zdrowego stylu życia oraz promocję honorowego krwiodawstwa.

18 maja w godz. 9:00-14:00 krew będzie można oddać w ambulansie RCKiK, który stanie przed supermarketem Intermarché znajdującym się przy ul. Lipowej 33/39 w Częstochowie.

Krwiodawcą może zostać każda osoba w wieku 18-65 lat, która waży co najmniej 50 kg i cieszy się dobrym zdrowiem. Aby móc oddać krew trzeba także posiadać przy sobie dowód tożsamości. Ambulanse, które staną przed sklepami Intermarché i Bricomarché, zaopatrzone będą w sprzęt medyczny, pozwalający na bezpieczne pobieranie krwi. -Oddanie krwi jest całkowicie bezpieczne i praktycznie bezbolesne. Personel medyczny używa bowiem wyłącznie jednorazowych igieł i strzykawek, a aby samo nakłucie nie było bolesne stosuje w tym celu specjalnie profilowane igły – zaznacza dr Jerzy Zaborowski, Dyrektor Generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.

Każdy, kto zdecyduje się na oddanie krwi, uzyska bezpłatnie wyniki swoich badań laboratoryjnych. Ponadto w miastach, w których zostaną przeprowadzone zbiórki krwi, wśród krwiodawców rozlosowane zostaną profesjonalne apteczki samochodowe. Z kolei w miejscowościach, w których odbędą się akcje edukacyjne, apteczki będą miały szansę otrzymać osoby, które wezmą udział w rodzinnym konkursie rysunkowym na plakat promujący kampanię.

r

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *