Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Wtorek, 22 maja 2018
Julii i Heleny
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 20 (1367) 2018-05-17
  W NUMERZE:
» Raków nadal w grze o Lotto Ekstraklasę!
» JANÓW. Pustynne biegi i marsz
» Skra rozpoczyna walkę w regionalnym Pucharze Polski
» Czepkowanie na AJD
» Więcej środków na budżet obywatelski w 2019 roku dzięki staraniom Klubu Prawo i Sprawiedliwość w Częstochowie.
» 2500 złotych i szansa na pracę w branży. Na studentów i absolwentów czekają staże w Press Glass
» SZKOLNICTWO WYŻSZE. Mamy w Częstochowie Uniwersytet
» W rocznicę 90. urodzin Janusza Gniatkowskiego
» ,,Zbigniew Herbert w szkole i bibliotece"
»  Na co uważać przy pożyczce?

» POLECAJĄ MARGINESY
»  Majowe „Ladies Night” to „Pozycja obowiązkowa” w kalendarzu każdej kobiety!
» Regionalny Ośrodek Kultury zaprasza do udziału w konkursach
»  1 miesiąc ciąży
» BONA FIDE. Chronić żołnierskie groby
» PERYSKOP. Wszystko do czasu
» Groźna grypa – zgony, których można było uniknąć wywiad z ekspertem
» 40 lat "SPLOTU"
» Tydzień życia z niepełnosprawnością
» Dzień strażaka w Szkole Pożarniczej
» Konferencja naukowa: Maskarada historyczna: Aleksander hr. Fredro i Napoleon Bonaparte
» Aż 3 majowe pokazy przedpremierowe pokazy w Cinema City! Uczta dla każdego kinomaniaka!
» Wóz strażacki dla strażaków
» ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE Z POSŁEM
» Husaria. Broń wschodnia
» ZDROWE NAWYKI CHRONIĄ PRZED OTYŁOŚCIĄ
» Spektakl na setną roczniće urodzin Janusza Różewicza
» Kto powstrzyma Szwedów w Poznaniu?
» Turystyczna Majówka w Bystrzanowicach Dworze
» Finał Pól Nadziei
» XXX Regionalne Spotkania z Poezją i Prozą Wrażliwość na słowa
» Startuje rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych!
» SZKOŁA PODSTAWOWA NR 41 W CZĘSTOCHOWIE. Szkoła z przyszłością i dla dzieci
» Worek medali dla Klubu z Blachowni
» Polska can into space!
» Kask, który uratował życie
» Wydawnictwo Replika poleca: ,,Dwa zwykłe słowa
» Częstochowski Viking Nordic Team nadal w świetnej formie
» 18 maja w OPK "Gaude M" w Częstochowie wystąpił Max Garcia Conover
»  Koncerty na Zamku – Magia Bułgarii


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

ban_domy_6 kopia.jpg

MaxBramy-net.jpg

praca w Czestochowie.png

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
gospodarka
Ambitne plany Ursus Busa
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Ursus do niedawna kojarzony głównie z produkcji ciągników, poprzez swoją spółkę córkę zaczął odnosić sukcesy na krajowym rynku komunikacji miejskiej. Ambicje sięgają znacznie dalej. Ursus Bus planuje w najbliższym czasie wystartować w kilku europejskich przetargach.


Firma URSUS przez dekady specjalizowała się jedynie w produkcji ciągników rolniczych. Okazuje się, że nie jest to jedyny obszar jej działalności. Ursus od kilku lat konsekwentnie stawia na elektromobilność, powoli wyrastając na krajowego potentata w sektorze ekologicznego transportu publicznego. – Zeszły rok był dla nas przełomowy pod wieloma względami. Jako Ursus SA podpisaliśmy umowę na dostawę ciągników i maszyn do Zambii o wartości ponad 100 milionów złotych, jako Ursus Bus wygraliśmy największy w Europie przetarg na dostawę autobusów elektrycznych oraz przygotowaliśmy prototyp w pełni elektrycznego samochodu dostawczego ELVI. Nasze oczekiwania względem obecnego roku są równie wysokie – oznajmia Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus SA.
W 2017 roku spółka Ursus Bus zebrała zamówienia na 100 pojazdów (85 autobusów i 15 trolejbusów) dla sześciu różnych miast: Szczecinka, Katowic, Zielonej Góry, Lublina, Środy Śląskiej i Łomianek. Co ważne, przeważającą większość zamówionej puli stanowią pojazdy z napędem elektrycznym. Aż 80 jednostek produkowanego taboru wyposażonych będzie w silnik elektryczny. Na tym nie kończą się sukcesy lubelskiego producenta. Aktualna wartość zamówień na 2018 rok na dostawę elektrycznych autobusów przekroczyła 180 milionów złotych, stanowiąc ponad 20-proc. udziału w przychodach całej grupy. Osiągnięcia firmy wpisują się w ogłoszoną przez Premiera Mateusza Morawieckiego Strategię na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w której priorytetową pozycję zajmuje elektromobilność. Wszystko wskazuje na to, że trend wzrostu popularności pojazdów elektrycznych zostanie utrzymany. Program Narodowego Centrum Badań i Rozwoju mobilizuje miasta do wymiany taboru na ekologiczny, a producentów do inwestowania w technologie pozwalające ograniczyć emisję szkodliwych spalin. Umowy podpisane z około 30 samorządami gwarantują rynek zbytu dla blisko 1000 elektrycznych autobusów. Katastrofalny stan powietrza w polskich miastach oraz determinacja władz centralnych i samorządowych w walce z tym zjawiskiem, stwarzają dogodne warunki do popularyzacji napędu elektrycznego, który nie emituje żadnych spalin.
Nie tylko autobusy zostaną wyposażone w silnik elektryczny. – Największe nadzieje pokładamy w projekcie Ursus ELVI. Mamy gotowy model biznesowy, który pozwoli zamortyzować wysokie ceny baterii elektrycznych, co w połączeniu z wszechstronnym zastosowaniem tego pojazdu może przełożyć się na jego szybką popularyzację. Docierają do nas pierwsze zapytania o jego produkcję – dodaje Karol Zarajczyk.
ELVI będzie jednym z pierwszych polskich samochodów produkowanych seryjnie od czasu upadku warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych, który może trafić do dużego grona odbiorców. Stosowane obecnie baterie pozwalają na przejechanie około 200 kilometrów, a ich ładowanie może zająć kwadrans. Aby zwiększyć zasięgi pojazdów elektrycznych, firma rozważa zastosowanie napędu wodorowo-elektrycznego. Dzięki temu rozwiązaniu niwelowana jest większość barier, jakie stoją przed elektromobilnością. Na pewno pomoże w tym podjęta w zeszłym roku współpraca z Grupą Azoty, producentem najwyższej jakości wodoru oraz Uniwersytetami w Zielonej Górze i Lublinie. Ursus jest w stanie opracować i wdrożyć rozwiązania, które pozwolą korzystać z wodoru jako napędu zarówno dla komunikacji miejskiej, jak i dla samochodów. Hybrydowy autobus wodorowo-elektryczny firmy Ursus Bus to pierwsza tego typu konstrukcja w Europie. – Nie mamy żadnych kompleksów. Nasze projekty są innowacyjne i doskonale wpisują się w obecny proekologiczny trend. Dlatego zamierzamy wystartować z naszymi autobusami w przetargach poza granicami naszego kraju. Inne polskie firmy, produkujące pojazdy komunikacji miejskiej, są obecne w wielu europejskich miastach. Pora na nas. – uzupełnia Zarajczyk.
Spółka potrafiła dostosować się do zmian, zachodzących na rynku motoryzacji, gdzie większość działań związana jest ze wsparciem segmentu elektromobilności. Wpisanie się w ten trend było równoznaczne z uzyskaniem statusu jednego z wiodących propagatorów transportu w wydaniu ekologicznym.



r


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl