Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Piątek, 19 października 2018
Piotra i Ziemowita
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   RODO   FELIETON. CZĘSTOCHOWSKI PATRIOTA   

  Nr 42 (1389) 2018-10-18
  W NUMERZE:
» KONFERENCJA PRASOWA W SPRAWIE AFERY HYBRYDOWEJ W CZĘSTOCHOWIE
» CZĘSTOCHOWA. Trwa okupowanie sali sesyjnej. Prezydent uciekł z sali obrad. Czy boi się mieszkańców?
» Czyszczenie jurajskich skał
» PRE_COP24: o polskich celach i priorytetach polityki klimatycznej
» KALENDARZ EKOLOGICZNY
»  36 milionów na budowę wałów przeciwpowodziowych
» Święto Poczty Polskiej – 460 urodziny Narodowego Operatora
» UNIWERSYTET HUMANISTYCZNO-PRZYRODNICZY ZAPRASZA NA KONFERENCJĘ
» ,,Solidarność" popiera Artura Warzochę
» BOOSTER MŚP - I w Regionie Booster Małych i Średnich Przedsiębiorstw
» TEATR PIASKU TETIANY GALITSYNY - MAŁY KSIĄŻĘ
» Maraton horrorów w Cinema City
»  BIEG CHARYTATYWNY „WOLNOŚĆ NA 5”
» III Ponadregionalny Festiwal Piosenki Podwórkowej
» Niemiecka młodzież w krzepickim liceum
» MIESZKANIE PLUS – rusza w Częstochowie
» CZĘSTOCHOWA. Wmurowanie aktu erekcyjnego pod Sąd Rejonowy
» Dobre perspektywy trzeba umieć wykorzystać
» Pasowanie na ucznia
» Artystyczna służba
» Jasna Góra w drodze do Niepodległości
» PROMOCJA KSIĄŻKI
» UROKI KAMPANII SAMORZĄDOWEJ
» 19 października - rocznica męczeńskiej śmierci księdza Jerzego Popiełuszki
» WSPANIAŁA AKCJA PARTIOTYCZNO-EDUKACYJNA - „Częstochowa w godle zaklęta”
» Ruszy przebudowa stadionu Raków
» Będą się uczyć jak zachować się podczas ataku terrporystycznego
» LIST DO REDAKCJI. Za głośno na Skrze
» Dopłaty: ARiMR wypłaciła ponad pół miliarda zł zaliczek
» Pomoc po suszy: ARiMR wypłaciła rolnikom ponad 403 mln zł


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

ban_domy_6 kopia.jpg

MaxBramy-net.jpg

herb_klubu.png

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg







r e k l a m a
felieton
Ale logo…
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Ostry, nieprzyjazny, odpychający. Tyle, i aż tyle można powiedzieć o nowym projekcie artystycznym, który popełnił prezydent Krzysztof Matyjaszczyk, czyli o nowym logo miasta Częstochowy, które w amerykańskim stylu, niemal przy dźwięku fanfar, zaprezentowali Krzysztof Matyjaszczyk i jego pierwszy zastępca Jarosław Marszałek. Niestety, nie zawsze, nowe znaczy lepsze, choć trzeba przyznać, że i poprzedni znak firmujący Częstochowę – był do bani.


























I cóż tęgie głowy wymyśliły? Nazwę Częstochowa podzielono odkrywczo na dwa wyrazy: „CZĘSTO” i „CHOWA” i drugi wyraz schowano w połowie pod pierwszym, i to wszystko po to, aby prezydent Matyjaszczyk mógł odkrywczo stwierdzić, że trzeba pokazać, że Częstochowa ukrywa coś, co warto odkryć. – Udało się nam wypracować coś, czego do tej pory jeszcze nie było. Wszystkich nas przecież intryguje to, czego nie widać, co jest schowane... – perorował dziennikarzom na konferencji prasowej Matyjaszczyk. No cóż…
Według Krzysztofa Matyjaszczyka nowe logo ma przyczynić się do zaprezentowania miasta w niebanalny, nowoczesny i atrakcyjny sposób. Ba, ma również budować oryginalną markę miasta, kojarzonego nie tylko z Jasną Górą, ale szerzej: z tajemnicą i otwartością. Dlatego: opiekuńczemu, przyjaznemu, ciepłemu wizerunkowi Jasnej Góry, przeciwstawia prezydent Matyjaszczyk całą, piarowską blagę postmodernistycznego kiczu.
Tę pseudonowoczesność lepiej schować do szuflady, bo o prosperity miasta nie decyduje znaczek, ale stawianie na potencjał ludzi, którym stwarza się warunki do rozwoju i stabilizacji życiowej. By to zapewnić, trzeba przede wszystkim zadbać o miejsca pracy i wysoki poziom inwestycji w gospodarkę. Takich zapędów jednak u obecnej władzy nie widać, bo póki co, wśród 33 miast, które straciły status województwa, Częstochowa jest na ostatnim miejscu, pod względem realizowanych inwestycji, przekładających się na miejsca pracy, a na pierwszym, pod względem wyludniania się. Bo takie są rzeczywiste osiągnięcia (?!?) obecnej władzy.
Ale prezydent Matyjaszczyk zajmuje się logo i zapowiada szeroko zakrojoną akcję promującą ten miernej jakości artystycznej znaczek – zapewne stanie się ona jednym z ważnych elementów zbliżającej się kampanii do kolejnych wyborów samorządowych.
I – jak dotąd – prezydentowi Matyjaszczykowi najlepiej wychodzą właśnie takie popisy propagandowe. Trzeba przy tym pamiętać, że na spełnianie tych zachcianek ciężko pracują wszyscy mieszkańcy Częstochowy. Taki zbiorowy Święty Mikołaj.



URSZULA GIŻYŃSKA


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl