Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Środa, 18 października 2017
Łukasza i Juliana
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 42 (1337) 2017-10-19
  W NUMERZE:
» POMOC SPOŁECZNA, Szykuje się strajk w częstochowskim Domu Pomocy Społecznej
»  Orange nie liczy się z polskim obywatelem


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

Kris Sublimacja.jpg

MaxBramy-net.jpg

UmarzanieDlugow.jpg

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
sprawy społeczne
Jesienna edycja Strefy kulturalnego podróżowania „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Czy pasażerowi poruszającemu się na wózku można zaproponować pomoc w umieszczeniu bagażu na półce? Czy pozwolić dziecku na zabawę z psem przewodnikiem niewidomego podróżnego? Na te i inne pytania podróżni znajdą odpowiedzi w publikacji „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością”. Poradnik został przygotowany wspólnie z Fundacją Integracja.




Pociągami podróżują zarówno studenci, biznesmeni, seniorzy, jak również opiekunowie z dziećmi czy osoby o ograniczonej mobilności. Wcześniejsze edycje projektu Strefa kulturalnego podróżowania koncentrowały się wokół uniwersalnych zasad savoir-vivre. Tym razem PKP Intercity skupia się na komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami i życzliwości jakiej oni oczekują od innych, sprawnych osób.

Jako największy przewoźnik dalekobieżny w kraju podejmujemy działania, polegające na dostosowywaniu coraz większej liczby pociągów do potrzeb pasażerów z różnymi niepełnosprawnościami. Inwestujemy w tabor, ale też widzimy potrzebę szkolenia naszych pracowników z obsługi osób z niepełnosprawnościami oraz w umiejętności dobrej komunikacji. Wierzymy, że każde działania w promowaniu ludzkiej otwartości służą poprawie kontaktów z osobami z niepełnosprawnościami – podsumował Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Efektem współpracy z Fundacją Integracja jest poradnik „Savoir-vivre wobec osób
z niepełnosprawnością”. Broszura jest zbiorem ilustracji, które przedstawiają m.in. sceny z osobami
z różnymi niepełnosprawnościami w czasie podróży pociągiem. W poradniku zawarte są wskazówki
i porady dotyczące mile widzianych zachowań w kontakcie z niewidomymi pasażerami czy osobami poruszającymi się na wózku inwalidzkim.

Poprzez takie działania odpowiadamy nie tylko na potrzeby osób poruszających się koleją, ale całego społeczeństwa – tłumaczy prezes Fundacji Integracja, Piotr Pawłowski. Do Integracji często trafiają pytania, jak zareagować na widok osoby niewidomej na ulicy, czy można pomagać osobie na wózku, jak pomóc komuś, kto nie radzi sobie z poruszaniem się koleją czy też komunikacją miejską. Mamy bariery w głowach, nie mamy wiedzy na temat tego, jak się zachować. Poprzez tę akcję chcemy pokazać, że osoby z niepełnosprawnością nie są przybyszami z innej planety i nie funkcjonują jakoś specjalnie inaczej, choć ja częściej zmieniam opony niż buty, bo się szybciej zużywają.

Publikacja dostępna jest pod linkiem: www.intercity.pl/savoir-vivre oraz w Centrach Obsługi Klienta
w całym kraju. Dodatkowo o uniwersalnych zasadach dobrych manier przypominają slajdy wyświetlane
w nowoczesnych pociągach (Pendolino, PesaDART i Flirt3) oraz na ekranach przy kasach. Przewoźnik zaplanował m.in. czat na Facebooku z ekspertami. Pasażerowie będę mieli szansę zapytać się, jak zachować się w konkretnej sytuacji w czasie podróży pociągiem.







r


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl