Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Poniedziałek, 21 sierpnia 2017
Joanny i Franciszki
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   

  Nr 33 (1328) 2017-08-17
  W NUMERZE:
» Uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz rocznica „Cudu nad Wisłą”
» PIELGRZYMKI NA JASNĄ GÓRĘ W LICZBACH – do 14 sierpnia 2017 r.
» Pielgrzymka Warszawska dotarła na Jasną Górę
» Chorońskie Prażuchy
» Eko-Dir zaskoczy wszystkich?
»  Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie dysponuje środkami na aktywizację bezrobotnych
»  Bulwar Warty przejdzie metamorfozę. Powstanie strefa wypoczynku pełna zieleni
» Kontrola zwolnień - 98 milionów wraca do funduszu chorobowego
» Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży – Warszawa 2017
»  Co się działo wcześniej?
»  Chorujesz na cukrzycę? Zbadaj wzrok. Grozi ci retinopatia cukrzycowa.
» Próchnica i jej skutki
» Poznać - zobaczyć - pokochać Polskę. Wakacje dzieci z Białorusi w Polsce
»  Noworodek w podróży. Jak przygotować dziecko do wyjazdu?
» Bieg wokół Zalewu Porajskiego
» Dołączmy do pomagających!
» WWW.LEPIEJZAPOBIEGAC.PL
» WWW.LEPIEJZAPOBIEGAC.PL
» Częstochowa pomga poszkodowanym przez nawałnicę
» 97. rocznica Bitwy pod Zadwórzem
» Przystanek nad brzegiem Warty
» Strażacy-siatkarze wrócili z Igrzysk w Los Angeles bez medalu, ale na mocnej pozycji
» Dzień i Noc Rozmaitości w Żarkach
» 8 medali dla janowian
» GRATULUJEMY. Częstochowy uczniowie w grupie najlepszych


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

Kris Sublimacja.jpg

MaxBramy-net.jpg

UmarzanieDlugow.jpg

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
zdrowie
Od czego zacząć odchudzanie, by uniknąć kłopotów?
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
Decyzja o odchudzaniu jest pierwszym krokiem do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Jak się do tego zabrać, by uniknąć skutków ubocznych w postaci efektu jojo? Skorzystaj ze wskazówek eksperta Kreacji Ciała, Pauliny Buraczewskiej, Dietetyka, a będziesz cieszyć się rozmiarem, w jakim lubisz siebie najbardziej.

Po pierwsze: zacznij od … głowy!
Niektórzy mówią, że „wszystko jest w naszej głowie” i tak rzeczywiście jest z odchudzaniem. Przekonanie do tego, co robimy oraz wiara w siebie mogą czynić cuda, a na pewno pomagają nam się odblokować psychicznie, co ma wpływ na pracę organizmu podczas diety. Traktowanie okresu odchudzania jako zła koniecznego i etapu przejściowego nigdy nie doprowadzi do utrzymania uzyskanego rezultatu. Silna wewnętrzna motywacja
i samodyscyplina pozwolą wytrwać w trudniejszych momentach, które mogą się pojawić w trakcie diety. Ważną częścią odchudzania jest również wyznaczenie sobie sprecyzowanego celu - jeżeli wiemy dokąd zmierzamy, łatwiej jest nam w tym kierunku iść.

Po drugie: zmień swoje nawyki żywieniowe
Skuteczne odchudzanie oznacza zmianę nawyków żywieniowych. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zagwarantować sobie długofalowe efekty. Wszystkie zmiany należy wprowadzać stopniowo – metodą małych kroków. Dopiero kiedy nauczymy się i zapamiętamy jeden zdrowy nawyk, wprowadzajmy kolejny, aż zdrowe żywienie i zdrowe życie stanie się naszą codziennością. Przykładowo, do codziennej diety wprowadzajmy stopniowo więcej warzyw, owoców i ryb, starając się równocześnie eliminować słodycze czy niezdrowe przekąski.

Po trzecie: jedz mniej a częściej
Najlepiej, jeśli przygotujesz pięć niewielkich posiłków. Pamiętaj, musisz jeść regularnie, by mieć energię na cały dzień. Zamiast bardzo dużego śniadania i obiadu, możesz nakładać sobie mniejsze porcje. Tak zaplanowana dieta zapobiega jednorazowemu przeciążeniu żołądka, niestrawnościom i magazynowaniu niewykorzystanej energii i tyciu. Miej na uwadze również to, że nasz żołądek potrzebuje ok. 15 minut, by poinformować mózg, że jest już pełny. W efekcie, jedząc szybko, zjadamy o wiele za dużo. Dlatego staraj się jeść powoli i żuj optymalnie 32 razy jeden kęs – dobre trawienie zaczyna się już w jamie ustnej, poprzez dokładne przeżuwanie pokarmu.

Po czwarte: pij wodę
Jeśli chcesz się pozbyć nadmiaru tkanki tłuszczowej, koniecznie pij wodę z niską zawartością sodu (maksymalnie 4 jednostki Na). Woda na odchudzanie jest niezastąpiona. Oczyszcza organizm z toksyn i przyspiesza procesy metaboliczne. Pamiętaj, by nie pić w trakcie jedzenia, tylko około 15-20 minut po każdym posiłku. Dlaczego? Ponieważ soki trawienne nie są rozcieńczane i jedzenie lepiej się rozkłada. Zapomnij o słodzonych napojach gazowanych.

Po piąte: regularnie uprawiaj sport
Sama dieta i zmiana nawyków żywieniowych nie wystarczą. Odchudzanie powinno być wspomagane ćwiczeniami. Zapewni to nie tylko przyspieszenie przemiany materii, ale przede wszystkim umożliwi zbudowanie jędrnej sylwetki. Ćwiczenia należy wprowadzić od samego początku odchudzania. Należy ćwiczyć systematycznie, co najmniej 2-3 razy w tygodniu po około 30 minut. Na początku zacznij od spacerów, pływania czy jazdy na rowerze.




r


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl