Znajdź:
  
Jedyny tygodnik regionalny z tradycjami. Rok założenia 1909.
Zaloguj się
Nowe konto
Środa, 25 kwietnia 2018
Marka i Jarosława
kultura   aktualności   historia   ekologia   medycyna   turystyka   sport   felieton   wizytówki firm   archiwum(450-479)   sprawy społeczne   zdrowie   gospodarka   edukacja   wiadomości   informacje   publicystyka   GMINY I POWIATY   polityka   wywiady   INFORMACJE CZĘSTOCHOWA   INFORMACJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   WYDARZENIA CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE CZĘSTOCHOWA   INTERWENCJE REGION CZĘSTOCHOWSKI   finanse   ubezpieczenia   Rolnictwo   Budownictwo   MOTORYZACJA   ROLNICTWO   Z WOKANDY   Gazeta Częstochowa   

  Nr 16 (1363) 2018-04-19
  W NUMERZE:
» Trzeba poprawić uchwałę mieszkaniową
» EDUKACJA. Aula imienia dyrektor szkoły
» RĘDZINY. Minister wyróżnia
» INTERWENCJA DROGOWA. Ulica Traktorzystów – symbolem lekceważenia problemów częstochowian
» Jurajskim Konkursie Plastycznym „Ilustracja do bajek, legend, podań"
» ROK zaprasza do udziału w konkusie
» X-Kom" oficjalnie otwarty
» 28. Festiwal ,,Gaude Mater"
» MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL SZTUKI INCIDENT/ACCIDENT
» Składowisko w Sobuczynie płonie. Pożar ugaszono błyskawicznie
»  Straż Miejska: Z częstochowskich ulic znikają „wraki” i zwalniają miejsca parkingowe
» Promesy od Ministra
» Zapraszamy do udziału w konkursie
» MPK - zmiany jazdy
» Największa impreza kulturalna w Częstochowie
» Światowy Dzień Trzeźwości
»  UNICEF: 12 faktów o szczepieniach
» Rusza kolejna edycja „sobót paszportowych”


r e k l a m a


chemeks rek_in.jpg

Autozamki-2013-11(1x1).jpg

Kulas-internet-2017-3.jpg

autokarowe.jpg

Konstal-2016-01-net.jpg

ban_domy_6 kopia.jpg

MaxBramy-net.jpg

praca w Czestochowie.png

tartak-int

inter.jpg

styks.jpg

RFG Logo 3 Ainter.jpg

chemex.jpg

wagner.jpg

Robotex-net.jpg

PKS_INTE.jpeg

polontex 2016-04 265x351.jpg

Karol-prawoJazdy-int.jpg







r e k l a m a
INFORMACJE CZĘSTOCHOWA
CZĘSTOCHOWSCY RADNI KOMENTUJĄ. Hybrydowy niewypał
  wersja do druku            wyślij link znajomemu            inne artykuły tego autora
MPK w 2016 roku zakupiła 40 hybrydowych autobusów. Blisko 66 milionów złotych na ten cel uzyskano z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Problem w tym, że ten ekologiczny zakup stał się niewypałem. Autobusy są wadliwe i zamiast jeździć rdzewieją w zajezdni MPK. Co gorsze pojazdy zakupiono w firmie, która już nie istnieje, więc nie ma gdzie upomnieć się o reklamacje. W efekcie pasażerowie jeżdżą starymi autobusami, a MPK – już za własne, czyli miasta pieniądze – musi dokonywać napraw i zakupu bardzo drogich części. Kto odpowiada za ten hybrydowy niewypał?


Artur Gawroński, przewodniczący Klubu Prawo i Sprawiedliwość, wiceprzewodniczący Rady Miasta Częstochowy

– Śmigły Jarek", „Szybki Rysiek" i „Zrywny Marek", „Niezawodny Krzysiek” raczej w ten sposób nie nazwiemy częstochowskich autobusów, a na pewno nie będą nimi nazwane zakupione przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie 40 autobusów o napędzie hybrydowym, które trafiło do miasta w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska programu zielonych inwestycji "Gazela".
Od samego początku autobusy z napędem gazowo-elektrycznym sprawiają problemy, początkowo związane były one z oprogramowaniem później jeszcze na jeździe testowej zapalił się jeden z autobusów o ciągłych awariach podzespołów i hałasie nie wspominając. Częstochowski przewoźnik pozyskał 66 mln zł na zakup 40 pojazdów (25 krótkich i 15 przegubowych) o napędzie gazowo-elektrycznym. O problemach soleckiego producenta autobusów wiadomo było od dawna, w listopadzie 2016 roku Sąd Rejonowy wydał postanowienie, w którym zostało otwarte postępowanie układowe spółki Lider Trading Sp. Z O.O. Przewoźnik od dłuższego czasu naprawy organizuje na własną rękę jednak mimo starań nie radzi sobie do końca z licznymi awariami. Na początku stycznia otrzymałem odpowiedź na interpelacje, z której wynika, że na początku stycznia 2017 kursowało od 11 do 20 autobusów z 40 zakupionych o napędzie gazowo-elektrycznym, jest to wynik co najmniej zły i nie jest pocieszająca informacja ,że jeździ ich więcej niż w grudniu 2016. Problemem kluczowym i nie tylko dla MPK ale dla Częstochowy może być, że przez ciągłe awarie i postoje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska może wystąpić o zwrot przekazanych środków. Kłopotów przewoźnika nie da się uciszyć oświadczeniem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie Sp. Z.O.O. w którym informacje na temat zakupu autobusów z napędem gazowo-elektrycznym może mieć wpływ na wizerunek firmy.
Fragment oświadczenia w sprawie poruszania tematu zakupu autobusów z napędem gazowo-elektrycznym Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie Sp. z.o.o.
„(…) Z uwagi na powyższe w przypadku pojawiania się w przestrzeni publicznej nieprawdziwych informacji bądź insynuacji narażających Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie na utratę dobrego imienia czy mających negatywny wpływ na wizerunek firmy nie wykluczamy dochodzenia praw i obrony swoich racji z użyciem wszelkich instrumentów przewidzianych przez prawo.”
Problemu nie da się zamieść pod dywan i trzeba jak najszybciej go rozwiązać, by środków pozyskanych nie utracić i by komunikacja miejska nie musiała bazować na wynajętych autobusach.




UG


 Komentarze:
brak komentarzy
Musisz być zalogowany żeby dodawać komentarze do artykułów

o gazecie | redakcja | archiwum | forum | reklama
"Gazeta Częstochowska" - Tygodnik Regionalny. Wydawca: Gazeta Częstochowska sp. z o. o.
Adres redakcji: ul. Równoległa 68, 42-200 Częstochowa tel. (0-34) 366-37-11, fax. 324-65-73,
e-mail: redakcja@gazetacz.com.pl, WWW: http://www.gazetacz.com.pl